Мозковий штурм – суть методу і як його правильно проводити
Мозковий штурм – ефективний прийом пошуку нестандартних рішень та активізації мислення.
Особистий мозковий штурм
Його можна проводити як в одиночному, так і в колективному варіанті. Якщо ви хочете зробити свій особистий мозковий штурм – покладіть перед собою аркуш паперу, тривалість 10 хвилин і пишіть всі варіанти рішення, які з’являються у вас в голові. Навіть маревні і нісенітні, показувати кому-небудь отриманий список не обов’язково.
Цей прийом допоможе розкріпачити #свідомість і вийти за рамки стандартних рішень. Найчастіше під час штурму вдається намацати якісь нестандартні варіанти, які після доопрацювання стають не такими вже й маревними.
Сила колективного мислення
Але повну силу метод набуває, коли до нього підключається колективна #психологія і соціальне мислення .
По суті, ви створюєте на час свою власну “нейромережа” з колег чи родичів і використовуєте її для вироблення безлічі варіантів рішення.
Звичайно, навіть мільярд мавп з друкарськими машинками все одно не напишуть “Війну і мир”. Тому спокійно ставитеся до того, що 99% отриманих у спонтанному пориві рішень будуть марними.
Проте, коли ви охолонете і обміркуєте варіанти на наступний день в отриманому списку можуть виявитися цікаві підходи, які заслуговують того, щоб їх обдумати додатково.
Правила мозкового штурму
Існують правила проведення колективного мозкового штурму. Чітко формулюється завдання, всі запрошені мають право висувати рішення, які відразу фіксується на дошці або папері, ніхто не має право критикувати або проявляти емоції, які пригнічують креатив, тиснути авторитетом, ведучий заохочує навіть найбожевільніші підходи. Далі список обробляє модератор метою очищення від марення і виділення заслуговують уваги ідей.
Дуже важливо грамотно спрямовувати процес колективного мислення. Нижчі за посадою і по авторитету повинні висловлюватися першими. Треба створити атмосферу веселощів, можна сказати куражу, де кожен новий варіант буде заражати оточуючих ентузіазмом. Будь-яка критика і негативні коментарі повинні негайно припинятися. Ведучий повинен заохочувати несподівані підходи, але відсікати зовсім фантастичні, щоб штурм остаточно не відірвався від реальності.
Головна мета штурму – домогтися максимального числа відповідей. Поставте мету придумати 20 або 50 варіантів. Це дуже важливо, тому що справжній креатив починається тільки тоді, коли вичерпані прості й стандартні відповіді.
Мозковий штурм з попереднім обдумуванням
Іноді, щоб учасники менше впливали один на одного попередньо дають 5 хвилин на обдумування і письмове формулювання перших рішень і тільки потім починають публічний збір. В такому варіанті, ви отримаєте та рішення, створені в результаті обдумування, і евристичні, інтуїтивні варіанти.
Не застосовуйте мозковий штурм занадто часто, тримайте його про запас для найбільш значущих випадків, щоб учасники групового обговорення розуміли значимість події і викладалися на всі 100%.